Monday, December 24, 2012

cinta. sahabat.


" Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan. Tanpa persahabatan percintaan akan berakhir tetapi tanpa percintaan, persahabatan mampu kekal. Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin "

perkenalan daripada persahabatan menimbulkan bibit2 percintaan. most of us bersahabat dahulu then baru bercinta. namun tak semua percintaan akan berakhir dengan persahabatan.

" We are Best Friend "

ada persahabatan yang akan kekal sebagai persahabatan namun ada juga yang persahabatan akhirnya  bertukar menjadi percintaan. its may be happen when both are very close to each other, saling mengambil berat, love and care more than others, always step in when everyone step out from them, memahami, knows everything without any word and etc.

" persahabatan memungkinkan permasalahan dan kesedihan dikongsi bersama "

persahabatan boleh dianggap sebagai satu tiket untuk berkongsi dan menghemburkan segala rasa. just like "sahabat sejati adalah individu yang selalu menjadi mata untuk menyatakan kesalahan kita, menjadi telinga untuk mendengar cerita kita. menjadi mulut untuk memberi kata semangat kepada kita. menjadi tangan untuk memimpin tangan kita saat kita kabur untuk berada di landasan yang benar. dan menjadi kaki untuk sama-sama melangkah di kala kita memerlukan peneman."

" persahabatan selepas percintaan itu sebenarnya indah "

yup. bila bercinta, kita dah kenal hati budi masing-masing. tiap-tiap masa kita update perkembangan kita. dia tahu apa yang kita suka apa yang kita benci. dan mungkin jodoh kita bukan bersama dia and kita perlu redha yang dia hanya mampu menjadi sahabat kita. namun persahabatan seperti ini sangat bahaya if hati kita x mampu lagi melupakan cinta dia dengan sepenuhnya. dan mungkin akan ada cinta lama berputik kembali. hohoho :p

percintaan bukan sebagai titik noktah yang aku akan tetap bersama kau. percintaan kau dan aku bukan memberi maksud yang kita akan menjadi satu sebagai yang sah selagi Yang Maha Kuasa mahukan nya.

Mampu ke persahabatan tanpa cinta? Mampu ke cinta tanpa persahabatan?

No comments: