Thursday, September 25, 2014

Post untuk sahabat dunia akhirat


Assalamualaikum..

terkilan gila bila bestfriend msg and cakap pasal masalah dia. and mintak maaf sbb bazirkan masa dengar masalah dia. 

like seriously, amek la masa aku sebanyak mana pun, aku xkan merungut sikit pun.


"Kita rasa kita dah cukup yakin dengan pilihan kita. Dengan cinta dalam hati kita. Namun bukan kita penentu segala, tetapi Dia. Allah"

"Bila tak ada jodoh, bukan kerana dia tak baik untuk kamu atau sebaliknya. Tapi sebab dia memang tidak tertulis untuk kamu di Lauh Mahfuz sejak azali lag'i. Atau mungkin kerana makin dekat kamu dengan si dia, makin kamu menjauhi Dia"


sahabat, ingat tak pasal kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari kemudia Dia datangkan oula geruh dan kilat. Puas kita mencari di mana matahari, rupa-rupanya Allah hadiahkan kita pelangi yang indah. Same goes here. Maybe she's not the one for you.  


Dia lah kawan gaduh dia lah kawan menangis dia jugak lah kawan yang aku cari time senang and susah. Kawan yang akan slalu cakap "phone aku habis bateri" bila jumpa sebab dah tahu perangai masing2 camne. Kawan yang sanggup tegur bila aku buat benda tak elok. Kawan yang kuat merajuk. Kawan yang husband aku akan cari bila aku lari time gaduh..14 years together baby and still counting till my last breath. 





No comments: